Monday, September 26, 2011

Terkena LaGi ...



aku raSa da ke sekian kali aku kena heRdik2 di UPis .. maCam aku Xde haRga diri laNgsung .. agaknYe owg yang berPangkat ni anggap diRi mereKa sebeSar TUHAN . Mungkin sebab aku terLalu meRendah diri .. jd owang aSik pijak2 aku .. saMpai aku raSe leMas .

SebenaRnya aku Xkesah kot kalau aku ditegur seCara baik . atau aku diPanggil untuk berBicara seCara berHemah . adat la . peKerja dgn oRang ataSan . Semua maNusia tak seMpurna kan .. itulah guNa budi biCara . itulah peNting sebuah koMunikaSi .

iye .. munGkin banYak keLemahan aku sebagai inSan yang serba kekurangan.. Tapi aku bukan orang yang leMah . jika seLama ini aku byk berDiam .. aku raSa aku peRlu ubah peranGai boDoh aku ni .. apa keKurangan aku .?? Xboleh buat kErja .?? atau boSs yang xPandai beri arahan .?? aku cuMa orang bawah saJe . keLemahan aku adalah kePada pemantau keRja2 aku .. bukan begitu .??

oOo mereka heBat . Xboleh di arGue . heh . sehebat2 mereka .. kafan kain suTerakah nanti .? dikuBurkan di langit .?? ingatlah buMi yang dipijak wahai maNusia .. Sesungguhnya ALLAH swt maha BeSar .

aku teRasa .? betul !! orang kaTa aku maCam2 . aku raSa semua yang aku keRjakan sia2 . jadi apa guNa aku berbaKti pada neGara . Sabtu & ahad .. dimana mereka saat aku bertungkus lumus menYiapkan keRja2 aku berSeorangan di uPis .. oOo mereka berSenang2 diulit suhu air-Cond .. berLapikkan perMaidani tebal .. berMandikan caHaya teleVisyen .. atau sedang Mengatur lanGkah meMbeli barangan idaman maSing2 .. logik lah . meReka Xpernah hidup susah maCam aku . meReka bertuah .

aku XseBer-tuah itu . aKu berTungkus lumus untuk meNdapatkan apa yang aku inginkan . seHingga sekarang aku maSih bertarung di MenaRa gading.. untuk seGuLung kunCi nikmat duNia .. yang akan meLayakkan aku setaraf deNgan mereka2 yang boDoh sombong.

akan sePerti meReka kah aku .?? tidak !! keringat yang meNgalir ini adalah haSil usaha ku sendiri . tiada suMbangan ibu bapa . aku BerPijak di bumi ALLAH awt yang nYata .. tiada baNtuan atau menagih sImpati seSiapa .. jadi aku atau meRekakah yang lebih hebat .???

iYe .. munGkin aku tidak menonjol . aku seNang begini . ini cara aku . Tapi jgn saMakan keBodohan aku dgn buDak tadika . jgn jadikan aku sePerti buruh kasar . jangan tunding2 menCari keSalahan aku .. jika memang aku pilih untuk dingin dan berDiyam . meReka hebat bukan .?? buatla semua senDiri ....

aku mohon ALLAH swt memberi aku keKuatan untuk menanam kan sedikit keBencian di hati suCi ini . itu peRlu . untuk seCebis keHormatan . Tolong Ya ALLAH swt peRluaskan pintu reZeki aku seperti kau luaSkan pintu reZeki mereka . biar aku meNjadi insan yang bersYukur dgn peMberian Mu .

Kerana hati ini ikhLas . Xpernah sedikit pun aku meMinta baLas di atas keSemua yang aku kerjakan . aku tau !! sbb itu memang aku . tiada laNgsung aku berniat untuk meNgambil keSempatan atau berdeNdam . tp lihatlah .. aku terkeNa lagi . untuk keSekian kali . aku redha . tapi dgn tekad baru . aku Xmau menGalah lagi ... insyaALLAH .


0 kata hati sahabat:

.